7 nejlepších fakturačních nástrojů v roce 2024 (faktury online) – srovnání, diskuze, cena

Jaké fakturační nástroje jsou nejlepší? Jak fungují varianty zdarma a jaké výhody poskytují ty placené? A jaké si vedou nejlépe u zákazníků?


Výběr redakce

Král na poli fakturační nástrojů, zejména na automatizaci.


Další na zvážení

Propracovaný nástroj s přehledným rozhraním 


S verzí zdarma

Nástroj s šikovnými statistikami


Komplexní nástroj

Oblíbená platforma (nejen) pro e-shopy

Fakturační Nástroje

Ještě pořád vystavujete faktury ručně v excelovských tabulkách? Možná si říkáte, že vám to “zatím takhle stačí”. Jenže i pokud máte jen pár faktur měsíčně, jejich vystavování čas zabere. A jeho úspora je v podnikání k nezaplacení. Věnujte čas raději rozvoji svého byznysu a vystavování faktur, párování plateb a hlídání splatnosti nechte na šikovných fakturačních nástrojích. Podívali jsme se na ty nejlepší a přinášíme přehled jejich výhod i nevýhod.

Průzkum trhu a vybírání těch nejdůležitějších střípků informací pro výběr produktu či služby: to je naše! Naši redaktoři tráví nad průzkumem článku desítky hodin a celá naše redakce se řídí naším redakčním kodexem

Fakturační nástroje dokáží velmi zrychlit a zefektivnit vaši práci a ušetřit spoustu času. Hodí se pro firmy, e-shopy, živnostníky, a to i ty, kteří faktur mnoho nevystavují. Díky online fakturačním nástrojům budete mít totiž perfektní přehled o svých výdělcích, splatnosti, zákaznících a spoustě dalších věcí. A ušetříte tak čas i svému účetnímu. 

Fakturační nástroje umí:

  • Vystavovat a upravovat faktury
  • Tvořit pravidelné faktury
  • Evidovat náklady
  • Spravovat kontakty
  • Hlídat splatnost a upozorňovat na faktury po splatnosti
  • Vytvářet souhrny a grafy s vašimi příjmy
  • Generovat QR kódy
  • Párovat platby
  • Exportovat data
  • a další… 

Mnoho fakturačních nástrojů je k dispozici zdarma. Stačit však budou především začínajícím nebo menším podnikatelům, kteří nepotřebují žádné pokročilé funkce. Sofistikovanější funkcionality, kvalitnější zákaznickou podporu a propracovanější platformy hledejte u placených fakturačních online nástrojů. Většinou u nich bývá na výběr z několika různých balíčků služeb, takže neplatíte za to, co nepotřebujete. Cena také nebývá nijak závratná a nejspíš zjistíte, že pár set korun měsíčně se vám rychle vrátí díky času, který s nimi ušetříte.

Užitečné informace & několik tarifů

Pokud jste si už něco málo o fakturačních nástrojích zjišťovali, nejspíš vám neunikl program iDoklad. Patří k nejznámějším a nejoblíbenějším platformám tohoto typu u nás. Dříve býval dostupný zdarma, což mělo na jeho oblíbenost značný vliv. I dnes existuje bezplatná verze, avšak pro maximálně 5 odběratelů. Pro neomezenou fakturaci je určen tarif Základní (220 Kč měsíčně), tarif Oblíbený slouží pro větší automatizaci (za 390 Kč měsíčně), pro náročné je určen Prémiový tarif (680 Kč/měsíc). Za roční předplatné však můžete získat slevu a máte 60 dní na vyzkoušení zdarma.   

Kladně hodnotíme vzhled celé platformy i užitečné informace na blogu nebo v mini akademii pro začínající podnikatele. Co se týče funkcí, nechybí zde automatizace procesů, přiznání k DPH a dani z příjmů, ceník a sklad a další. Chybí však propojení s platební bránou. 

TarifyZdarma, Základní, Oblíbený, Prémiový
Cenaod 0 Kč do 680 Kč/měsíc
Zkušební doba60 dní
Podporachat, telefon, formulář

VÝHODY

NEVÝHODY

Propracovaný nástroj s přehledným rozhraním 

Nástroj Superfaktura vznikl už v roce 2011 a z původních 50 spokojených uživatelů jsou dnes tisíce. Přivítá vás velmi přehledným rozhraním, zakládá si na jednoduchosti, kvalitním zabezpečení, hlídá za své klienty i legislativu, takže máte jistotu, že faktura má ty náležitosti, které zákon žádá. Funguje v prohlížeči i jako mobilní aplikace. V případě potíží můžete kontaktovat zákaznický servis, který je dostupný na chatu, telefonu i na e-mailu. 

Nabízí 3 varianty tarifů: Základní (169 Kč/měsíc), Standardní (339 Kč/měsíc) a Prémiový (549 Kč/měsíc). Tyto ceny platí v případě, že si službu předplatíte na rok. Možné je i měsíční nebo půlroční předplatné, kdy jsou ceny o něco vyšší. Vše máte možnost si v rámci 30denní zkušební doby vyzkoušet. Všechny tarify zahrnují funkci faktur, dodacích listů, párování plateb, EET podkladny i ceníku. Standard zahrnuje navíc třeba automatické upomínky nebo přiznání k DPH. Prémiový tarif umožňuje propojení s e-shopem nebo různé číslování faktur. Nevýhod bychom tu mnoho nenašli, snad jen to, že chybí tarif zdarma.   

TarifyZákladní, Standardní, Prémiový
Cenaod 129 Kč/měsíc po 549 Kč/měsíc
Zkušební doba30 dní
Podporachat, e-mail, telefon

VÝHODY

NEVÝHODY

Nástroj s šikovnými statistikami

Fakturoid patří k časem i zákazníky prověřeným nástrojům. Funguje od roku 2009 a využívá jej třeba i společnost kiwi.com. Základem je zde samozřejmě vystavování faktur, které si můžete přizpůsobit barevně i graficky. Nechybí možnost napojení na e-shop, CRM, exporty, platební brány… Velkou doménou Fakturoidu jsou ale také propracované statistiky. Takže získáte přehled o obratech, cashflow, uvidíte žebříčky odběratelů a můžete se pustit i do vlastních analýz. 

Řada těchto funkcionalit je však dostupná až ve vyšších tarifech. Ty jsou celkem k dispozici 3. Nechybí tarif Zdarma, který je sice okleštěný, ale malým podnikatelům může stačit. Verze Základ (174 Kč/měsíc) už zahrnuje daňové přiznání nebo průběžný výpočet odvodů, Komplet (348 Kč/měsíc) už nabízí platební brány, přiznání k DPH nebo právě finanční plánování. Při roční platbě získáte měsíc zdarma a na slevu dosáhnou i začínající podnikatelé. Z nevýhod můžeme zmínit chybějící podporu na telefonu. 

TarifyZdarma, Základ, Komplet
Cenaod 0 Kč/měsíc po 348 Kč/měsíc
Zkušební dobane
Podporachat, e-mail

VÝHODY

NEVÝHODY

Oblíbená platforma (nejen) pro e-shopy

Za platformou Vyfakturuj.cz stojí společnost Redbit, pod níž spadá třeba i aplikace SimpleShop nebo SimpleTicket. Podle některých tak tento nástroj cílí především na e-shopy, určitě jej ale ocení i další firmy a podnikatelé. V nabídce jsou služby, které od podobné platformy očekáváte, tedy možnost vystavování faktura a dalších dokladů, fakturace do zahraničí, exporty, propojení s účtem a platební bránou… Nechybí ani mobilní aplikace. Pokud si chcete faktury upravovat k obrazu svému, zde máte šanci. Nastavíte si vzhled, logo, podpis, odesíláte z vlastního e-mailu a podobně. Pozitivně hodnotíme i blog Fakturopedie, kde získáte spoustu užitečných informací k podnikání. 

Menší živnostníky potěší tarif zdarma. Pokročilejší možnosti fakturace nebo propojení nabízí varianta Mini za 160 Kč/měsíčně. Ideal (300 Kč/měsíc) je vhodný pro plnou automatizaci procesů, Profi (700 Kč/měsíc) pak zahrnuje plnou škálu funkcionalit. K tarifům lze získat slevu za roční předplatné, dostanete i 30 dní na vyzkoušení zdarma bez závazku. 

TarifyZdarma, Mini, Ideal, Profi
Cenaod 0 Kč do 700 Kč 
Zkušební doba30 dní
Podporae-mail, telefon, chat

VÝHODY

NEVÝHODY

Jednoduchý doplněk známého účetního systému

Pohoda patří k nejznámějším účetním systémům u nás, mPohoda je její skvělý doplněk. A klienti Pohody ji mají zdarma. Její doménou je především jednoduchost. Nečekejte tu tak obrovské množství funkcionalit jako u některých konkurenčních systémů. Nadšení budou především menší podnikatelé, kteří právě přehlednost a snadnou orientaci v systému ocení. Výhodou je i mobilní aplikace. 

Do 100 faktur zde můžete využívat variantu mPohoda Start zdarma. mPohoda Basic už nabízí neomezený počet faktur, adresář nebo cizí měny a to za cenu zhruba 156 Kč/měsíc. Prémiová mPohoda Pro pak umožňuje automatické fakturace nebo upomínky. 

TarifyStart, Basic, Pro
Cenaod 0 Kč do 156 Kč/měsíc
Zkušební doba
Podporatelefon, e-mail

VÝHODY

NEVÝHODY

Nástroj se zajímavým ceníkem

Původem polský program není na našem trhu dlouho, teprve od roku 2019, ale právem si našel své publikum. Potěší například širokým výběrem tarifů a nízkými cenami. Variant je celkem 5. Základní Micro je zdarma, ale vystavíte s ním jen 3 faktury měsíčně. Tohoto omezení se zbavíte za 50 Kč měsíčně s variantou Start. Větší automatizaci získáte s verzí Standard (130 Kč/měsíčně), verze Pro (175 Kč/měsíčně) umožňuje exporty do systému Pohoda. S Pro Plus za 355 Kč za měsíc pak lze skenovat EAN kódy nebo získat lepší zabezpečení. 

Vedle toho ale uživatelé vyzdvihují také jednoduchost a přehlednost celé platformy. Na tom si BitFaktura skutečně zakládá a prostředí je upraveno tak, aby bylo co nejvíce intuitivní. 

TarifyMicro, Start, Standard, Pro, Pro Plus
Cenaod 0 Kč do 355 Kč/měsíc
Zkušební doba30 dní
Podporatelefon, e-mail, formulář

VÝHODY

NEVÝHODY

Program pro nenáročné kompletně zdarma

Ne každý potřebuje pokročilé a automatické funkce. Pokud je to i váš případ, pak vyzkoušejte Fakturovač. Nic za to nedáte, je totiž komplet zdarma. Funguje v prohlížeči a vystavené faktury můžete ihned stahovat nebo přímo posílat zákazníkům. Umožňuje i párování plateb, evidenci tržeb z EET, vystavování zálohových faktur, tvoření šablon a ceníků a nabízí i tvorbu exportů pro daňový portál. Faktury si můžete i přizpůsobit vlastním logem a textem. 

Nebude stačit každému, pro velké e-shopy a firmy nemá dostatek funkcí. Vzhledem k fungování kompletně zdarma ale nabízí v určitých ohledech více než některé placené tarify. 

Tarifypouze bezplatný tarif
Cenazdarma
Zkušební doba
Podporaformulář, e-mail

VÝHODY

NEVÝHODY

SEDM tipů, jak vybrat fakturační nástroj

Pravdou je, že fakturační nástroje si jsou do jisté míry velmi podobné nabídkou i podobou platformy. A tak není divu, že tápete. Zamyslete se nad těmito body. 

1) Ujasněte si potřeby

Základ všeho je říct si, co vlastně hledáte a jaká specifika se vážou k vašemu podnikání. Máte spoustu zákazníků? Spoustu dokladů? Analyzujete výsledky a sledujete statistiky? Potřebujete platby párovat? Sepište si, jaké funkce by měl program mít. To vám pomůže nejen s výběrem nástroje, ale následně i vhodného tarifu.


2) Dívejte se do budoucna

Věříte, že váš byznys poroste? Zvolte takovou platformu, kde budete moci v případě potřeby navýšit svůj tarif.


3) Kolik osob potřebuje přístup?

Možná si faktury spravujete sami, ale možná máte firmu, kde bude přístup potřebovat více lidí. V tom se nástroje také liší. 


4) Zákaznická podpora se může hodit

Dívejte se na to, jak funguje zákaznická podpora dané platformy, jak a kde ji můžete kontaktovat a jaká je doba odezvy. Až budete řešit urgentní problém, nejspíš nebudete chtít čekat celý víkend. 


5) Automatizace ulehčí život

Pokročilé tarify nabízejí možnost automatizace, například při vystavování pravidelných faktur, upomínek… Ale za tyto funkce si většinou zaplatíte. Zvažte, nakolik se vám tato úspora času vyplatí. 


6) Neopomíjejte kompatibilitu

Fakturační nástroje fungují do značné míry jako úspora času pro účetní. Aby tomu tak skutečně bylo, hodí se, aby zvládly komunikovat s jejich účetním programem. 


7) Cena, která odpovídá nabídce 

Existují fakturační nástroje zdarma (a kvalitní), i tarify, které stojí třeba několik set korun měsíčně. Zvolte si takový tarif, který odpovídá vašim aktuálním potřebám. Proč platit za něco, co nepotřebujete?

Často kladené otázky

V následujících bodech ještě upřesníme několik nejčastějších otázek, které padají na téma fakturačních nástrojů.

Placené nástroje nabízí logicky větší množství funkcí. Pokud je potřebujete, není co řešit. Stejně tak za své peníze dostanete většinou i kvalitnější zákaznickou podporu. Výhodou je i to, že si vybíráte z několika placených tarifů a platíte tak jen za ty funkce, které využijete.

Většinou je k dispozici zkušební doba, nebo alespoň doba, po kterou je garantované vrácení peněz v případě vaší nespokojenosti.

Videa

Autor článku:

Zajímá vás něco o nás a jak vybíráme produkty? Garant článku: Daniel Hanuš – držitel licence od ČNB na poskytování finančních úvěrů.

Podobné články

Napsat komentář

4.9/5 - (102 votes)