Shrnutí: Při výběru e-shop řešení se orientujte podle toho, jak velký e-shop máte nebo plánujete. Už předem promyslete, jaké funkce budete potřebovat, na jaké služby bude potřeba se napojit. Důležitou roli hraje i kvalita zákaznické podpory, protože ji dříve nebo později budete potřebovat. Pomoci s výběrem může mé srovnání:
- Jako výběr redakce jsem označil UpGates, který by mohl vyhovovat velké většině e-shopařů.
- Především větší e-shopy nadchne Eshop rychle.
- Oblíbenou a častou volbou e-shopařů je Shoptet.
- Jednodušší alternativu představuje Webnode.
A čemu se věnuju v článku dál? Podívám se na spousty dalších řešení včetně těch zdarma, ujasním, jaké možnosti máte a podle čeho se orientovat, a zodpovím nejčastější dotazy.
Výběr redakce
UpGates
Kdy vybrat UpGates?
Oceníte vysoký počet funkcí i grafických návrhů, ze kterých lze vybírat při zachování intuitivního ovládání a nastavení? Zkuste UpGates.
Poměr cena/výkon
Eshop rychle
Kdy vybrat Eshop rychle?
Pokud máte na e-shopu velké množství produktů, z hlediska ceny by se vám Eshop-rychle mohl vyplatit.
Jednička na trhu
Shoptet
Kdy vybrat Shoptet?
Pokud rádi sázíte na osvědčenou volbu a chcete si tarif co nejvíce přizpůsobit aktuálním potřebám, mohl by vám Shoptet sednout.
Pro začátečníky
Webnode
Kdy vybrat Webnode?
Chystáte se na svůj první e-shop nebo máte obchod s pár produkty? Zkuste Webnode.
Je vaším snem vlastní e-shop? Představím vám všechny možnosti, jaké při jeho založení máte. Dobrou zprávou je, že to jde i bez pokročilých znalostí programování. Pronajmout si totiž můžete hotové e-shop řešení. Abych vám výběr pronájmu e-shopu ulehčil, jednotlivé nabídky jsem vyzkoušel za vás. Neochudím vás ani o recenze nejoblíbenějších e-shop řešení zdarma.
Průzkum trhu a vybírání těch nejdůležitějších střípků informací pro výběr produktu či služby: to je naše! Naši redaktoři tráví nad průzkumem článku desítky hodin a celá naše redakce se řídí naším redakčním kodexem.
Začínáte řešit založení vlastního internetového obchodu? Základem je vědět, že existuje několik typů řešení e-shopů:
- internetový obchod na míru
- open source (volně dostupné řešení)
- pronájem e-shopu (tzv. krabicové řešení)
Obsah článku
Nejlepší eshop platformy / pronájmy eshopu
Chcete si pronajmout již hotové e-shop řešení a internetový obchod bez námahy obsluhovat přímo z vašeho obýváku? Zásadní je výběr kvalitního dodavatele. Vyznat se v široké nabídce ale nemusí být úplná hračka. Z toho důvodu jsem pro vás připravil recenze nejoblíbenějších krabicových řešení.
1) UpGates recenze
Kdy zvažovat UpGates?
Oceníte vysoký počet funkcí i grafických návrhů, ze kterých lze vybírat při zachování intuitivního ovládání a nastavení? Zkuste UpGates.
Pokud ale hledáte něco jednoduššího, na čem si správu e-shopu chcete spíše vyzkoušet, možná bude lepší volbou Webnode.
Proč jsem vybral UpGates?
Protože ostravskému projektu UpGates nechybí žádná důležitá funkcionalita. Vybírat můžete ze 4 tarifů a skvělé je, že všechny obsahují všech 163 funkcí. Liší se pouze počtem produktů, podporou jazykových mutací a velikostí dostupného prostoru.
Spuštění e-shopu je otázkou pár minut. Práce s exportem a importem dat a produktů je velice intuitivní i pro začátečníka. Výborně funguje propojení s externími službami včetně dopravy, marketingu nebo financí. Nemusíte stahovat žádné pluginy, napojení na Facebook, Google Analytics nebo systém EET je bleskové.
V modulu UpGates Designer je předpřipraveno 108 grafických návrhů. Jeden si stačí vybrat a v pokročilém grafickém editoru pak přizpůsobit svým požadavkům. Pokud toužíte po zcela unikátním designu, UpGates vás propojí s ověřeným grafikem.
Velkou výhodou je kvalitní česká podpora. Nemusíte se prokousávat materiály v angličtině, nápověda i obsahově nabušený blog jsou dostupné kompletně v českém jazyce. Poradit se pak můžete na Facebooku, případně vyplnit kontaktní formulář.
Uživatelské recenze UpGates
Když jsem studoval recenze na Googlu nebo Facebooku, zjsitil jsem, že mnozí zákazníci nedají na UpGates dopustit z hlediska funkčnosti, možnosti grafických úprav podle svých představ, další vychvalují intuitivnost ovládání. Zdá se, že u této společnosti vše funguje, jak má. Našlo se pár stížností na zákaznickou podporu, ale to je u větších společností běžné. Některým se však nelíbí avizované zvýšení cen.
Varianty | Bronze, Silver, Gold, Platinum |
Cena | 450 Kč až 3250 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Kontaktní formulář |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Jednoduchá administrace
- Důležité funkce ve všech variantách
- Pohodlná práce s exportem a importem dat
- V češtině
NEVÝHODY
- Podpora po telefonu jen ve výjimečných situacích
2) Eshop-rychle recenze
Kdy zvažovat Eshop-rychle?
Pokud máte na e-shopu velké množství produktů, z hlediska ceny by se vám Eshop-rychle mohl vyplatit.
Nenadchne ale ty, kdo si chtějí vybírat z nespočtu různých grafických šablon, za těmi se vydejte k UpGates.
Proč jsem vybral Eshop-rychle?
Protože eshop-rychle, řešení internetového obchodu z Česka, konkrétně z Českých Budějovic, je společnost známá svým důrazem na uživatelskou přívětivost a svou nabídku stále vylepšuje.
K dispozici jsou 2 varianty řešení e-shopu. Od sebe se liší například prostorem na disku: u levnějšího balíčku máte 5 GB, u vyšší neomezené místo. U obou variant je samozřejmostí možnost vlastní domény, napojení na reklamní nástroje nebo podpora EET. Pronájem můžete hradit po měsíci, případně zvolit půlroční, roční či dvouletou platbu s určitým počtem měsíců zdarma.
Administrace systému Eshop-rychle je rychlá a jednoduchá, poradí si s ní i běžný uživatel PC. Stačí vyplnit přednastavené boxy. Vybírat můžete z několika jednotek propracovaných grafických šablon, což však pro někoho může být trochu málo.
Sekce s častými dotazy je přehledně zpracovaná. Nápověda k e-shopu je opravdu hodně vyčerpávající. Nemusíte se bát, že byste v ní něco nenašli. Snad jen pokud neradi čtete, víc byste ocenili nápovědu formou videí. Na technickou podporu se případně můžete obrátit prostřednictvím telefonu, e-mailu či kontaktního formuláře.
Uživatelské recenze Eshop-rychle
Při pohledu na recenze na Facebooku i Heurece si řeknete, že takové hodnocení klientů by si přál každý. Ódy se pějí na podporu, přívětivé uživatelské prostředí vhodné i pro začátečníky nebo poměr výkon/cena. Vizitkou společnosti může být i to, že u nich řada zákazníků má více e-shopů. Ale ano, i tady se najde pár much, třeba některé chybějící funkce, jako nemožnost vystavovat dobropisy ve fakturaci.
Varianty | Startup, Business |
Cena | 490 Kč až 990 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon Po až Pá, E-mail, Kontaktní formulář |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 15 dní zdarma |
VÝHODY
- Nízká cena
- Možnost získat určitý počet měsíců zdarma
- Velmi jednoduché nastavení
- Automatická záloha dat
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon
3) Shoptet recenze
Kdy zvažovat Shoptet?
Pokud rádi sázíte na osvědčenou volbu a chcete si tarif co nejvíce přizpůsobit aktuálním potřebám, mohl by vám Shoptet sednout.
Pokud ale plánujete rozsáhlejší zásahy do připravených šablon, nemusíte uspět. V tom vyniká více UpGates.
Proč jsem vybral Shoptet?
Protože Shoptet je už několik let jedničkou na českém trhu v oblasti pronájmu e-shopových řešení. Oceňuji jednoduchý postup při zakládání internetového obchodu. Zprovoznění zabere pár sekund, i následné ovládání je intuitivní.
Vybírat můžete hned z 5 variant tarifů, mezi nimiž nechybí ani e-shop zdarma. Ten je ale určený pouze pro mikro podnikatele, prostor totiž budete mít pouze pro 10 produktů a 1 uživatele. Už v basic verzi můžete nahrát 100 produktů, v nejvyšší pak až 50 tisíc. Všechny varianty jsou připravené na EET a GDPR.
Co se placení týče, zvolit můžete měsíční, roční s 4% slevou nebo platbu na dva roky s 10% slevou. Shoptet nabízí jen menší počet šablon, ty jsou ale moderní a responzivní. Využít můžete unikátní službu, kdy můžete provozovat jak internetový obchod, tak spravovat kamennou prodejnu.
Co se podpory týče, ta je naprosto skvostná. Sekce s nejčastějšími otázkami je hodně široká, odpovědi dostatečné. Nechybí ani podrobná nápověda. Zajímavostí je Shoptet univerzita, vzdělávací projekt přístupný v administraci e-shopu. Skvělá je také podpora po telefonu, vše vám vysvětlí i jako úplnému začátečníkovi.
Uživatelské recenze Shoptet
Podrobně jsem zkoumal, co o Shoptetu soudí jeho klienti, a pročítal několik desítek minut recenze na Googlu nebo mapy.cz. Mezi pozitivy bývají nejčastěji skloňovány výrazy jako jednoduché nastavení, které zvládne každý, snadné propojení funkcí, hojně je oceňovaná ochotná podpora i celková komunikace, stejně tak i možnost uzpůsobení tarifu podle růstu e-shopu. Ovšem podle některých zde chybí některé podstatné funkce, jiní kritizují nemožnost větších úprav šablony.
Varianty | Free, Basic, Business, Profi, Enterprise |
Cena | Zdarma až 3 970 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Základní e-shop zdarma
- Vlastní pokladní software pro EET
- V češtině
NEVÝHODY
- Omezené možnosti při úpravě šablon
4) Webnode recenze
Kdy zvažovat Webnode?
Chystáte se na svůj první e-shop nebo máte obchod s pár produkty? Zkuste Webnode.
Pro větší e-shopy ale určen není, těm bude lépe vyhovovat třeba Shoptet nebo UpGates.
Proč jsem vybral Webnode?
Přestože Webnode je známý především jako online nástroj pro tvorbu webových stránek, je tu možnost vytvořit si vlastní e-shop dostupná v balíčku Standard, Profi a Business. Varianty se od sebe liší například prostorem na serveru, u levnější budete mít 3 GB, u vyšší pak 7 GB a u nejvyšší 15 GB. Ani jedno číslo není extra vysoké a obsáhlým e-shopům nemusí stačit. Pozornost věnujte také tomu, že měření konverzí a export do srovnávačů cen naleznete až od varianty Profi.
Webnode obecně nenabízí tolik funkcí jako některá konkurenční řešení. Na druhou stranu je skutečně maximálně jednoduchý. Nejste ani trochu technický typ? Tady to rozhodně nevadí. Výhodou je také snadné přidávání produktů. Ve formátu csv je lze naimportovat hromadně. Všechny dostupné šablony jsou responzivní.
Web pro mě nebyl úplně přehledný, respektive někdy trvalo déle najít požadované informace. Nápověda je ale výborně zpracovaná a hodně podrobná. Oceňuji velké množství fotek, nemusíte se tak prokousávat množstvím textu. Tleskám také za Youtube kanál s videonávody. Podporu kontaktujete e-mailem, prémioví zákazníci také telefonicky.
Uživatelské recenze Webnode
Při prvním pohledu na recenze na Trustpilot nejspíš nijak ohromení nebudete. Příznivé recenze oceňující podporu, vzhled šablon a jednoduchost ovládání i pro začátečníky střídají ty negativní, které, paradoxně, právě zákaznickou podporu kritizují jako velmi pomalou. Stížnosti na jiné oblasti se však prakticky neobjevují.
Varianty | Standard, Profi, Business |
Cena | 299 Kč až 699 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | – |
VÝHODY
- Nízká cena
- Minimalistický e-shop
- Moderní a responzivní šablony
- V češtině
NEVÝHODY
- Nevhodný pro velký e-shop
5) Shopify recenze
Proč jsem vybral Shopify?
Kanadská společnost Shopify nabízí do detailu vymazlené e-shopové řešení. I proto jde o celosvětově nejznámější platformu pro pronájem e-shopů. Vybírat můžete ze 3 variant (Basic Shopify, Shopify, Advanced Shopify). Ve všech můžete nahrát ničím neomezený počet produktů.
Administrace e-shopu od Spotify je obecně hodně přehledná. Nastavení je intuitivní, a to i v případě, že budujete svůj úplně první internetový obchod. K dispozici budete mít množství šablon podle nejnovějších trendů. Ty si ve velké míře můžete přizpůsobit.
Nevýhodou je fakt, že se nejedná o české e-shopové řešení. V základu tedy nemáte napojení na české srovnávače zboží jako je Heureka. Naštěstí má Shopify kolem sebe poměrně silnou českou komunitu, na kterou se můžete obrátit s problémem. Na Shopify navíc aktuálně najdete centrum nápovědy v češtině.
Co se obecně podpory týče, ta je skvělá. Svůj dotaz můžete napsat do fóra (v angličtině), mrknout do již zmíněné nápovědy nebo se účastnit webinářů. Pokud rádi sledujete videa, nechybí video tutoriály, pokud vám nejvíc dá poslech, neschází ani podcasty.
Varianty | Basic Shopify, Shopify, Advanced Shopify |
Cena | 24 až 299 dolarů za měsíc (zhruba 546 Kč až 6 630 Kč) |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | |
Jazyk | Angličtina, částečně čeština |
Zkušební doba | 3 dny zdarma |
VÝHODY
- Globálně oblíbená platforma
- Neomezený počet produktů
- Moderní a responzivní šablony
- Skladový systém
- Velké množství návodů
NEVÝHODY
- Schází propojení na české systémy
- Z větší části v angličtině
6) Atomer recenze
Proč jsem vybral Atomer?
Česká platforma Atomer je jedinečná v tom, že si sami vyberete, za co přesně budete platit a co je pro vás zbytečné. Využít můžete předpřipravený balíček Atomer E-shop, jehož konfiguraci můžete měnit. Máte v něm zahrnutý i neomezený počet produktů a neomezený prostor na disku. Jeho cena je velmi nízká: 47 Kč za měsíc. Za další funkce, jaké si případně navolíte, se vám k základní částce budou přičítat koruny až desetikoruny (například 18 Kč za jazykové mutace nebo 14 Kč za reklamní bannery).
Nabízí se také varianta poskládání po jednotlivých atomech (modulech). Až některý z modulů nebudete potřebovat, můžete ho kdykoliv vypnout. U systému Atomer vás nečekají měsíční platby, funguje totiž na bázi kreditů. Ten si dobíjíte podle potřeby.
Spíše zklamáním pro mě byla podpora. Nejčastější otázky i manuál jsou sepsané pouze ve slovenštině. Technickou podporu kontaktujete přes speciální modul v administraci. Podle mých zkušeností se může stát, že si na odpověď počkáte.
Varianty | Atomer E-shop nebo Atomy (moduly) |
Cena | 47 Kč za měsíc + doplatky |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva přes administraci |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30denní testovací období zdarma |
VÝHODY
- Nízká cena za balíček
- Možnost poskládat si moduly na míru
- Neomezený počet produktů
- V češtině
NEVÝHODY
- S mnoha moduly se cena může vyšplhat
- Horší kvalita podpory
7) SimpleShop recenze
Proč jsem vybral SimpleShop?
Český SimpleShop sám sebe charakterizuje jako jednoduchý prodejní systém. Od ostatních krabicových řešení se poměrně výrazně odlišuje. Nejde totiž o klasický e-shop, ale spíše o jednoduchý způsob, jak do svých stránek implementovat možnost prodeje produktů. A to jakýchkoliv včetně e-booků, seminářů nebo vstupenek.
SimpleShop nabízí celou řadu vychytávek pro méně tradiční produkty zmíněné výše. Například u e-booků využijete zabezpečení proti kopírování, u vydaných vstupenek pak snadnou kontrolu platnosti. SimpleShop umí i správu většího počtu přihlášek nebo platby přes platební bránu.
Cena není pevně daná, za SimpleShop zaplatíte 5 % z obratu, maximálně však 1 700 Kč za měsíc. Chválím sekci s nápovědou, která je plná přehledných obrázků. U složitějších operací najdete také videonávody.
Varianty | SimpleShop formulář |
Cena | 5 % z obratu |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | Platíte až když prodáváte |
VÝHODY
- Možnost vkládání do existujících stránek
- Snadná administrace
- Některé ne úplně tradiční funkce
- Platba dle reálných výdělků
- V češtině
NEVÝHODY
- Nejde o klasický e-shop s katalogem produktů
8) ByznysWeb recenze
Proč jsem vybral ByznysWeb?
ByznysWeb nabízí 4 varianty e-shopového řešení na pronájem (Mini, Start-Up, Byznys, Premium). Ve všech je zajištěná podpora srovnávačů zboží, SSL certifikát i automatické denní zálohy. V nejlevnější variantě máte pouze 100 produktů a jenom 1 GB diskový prostor. Většina uživatelů proto bude muset sáhnout po balíčku Byznys s nástroji na zvýšení obratu.
Pozor dejte na to, že za vlastní doménu musíte platit vždy, v ceně je pouze u drahé varianty Premium. ByznysWeb funguje jako předplatný systém, který si předplatíte na 1 nebo 12 měsíců dopředu. V případě roční platby získáte slevu ve výši 5 %.
Administrace je intuitivní a logicky poskládaná. Čím ByznysWeb vyniká, to je šíře napojení na různé platební brány. Užitečné informace o funkcích redakčního systému FLOX i rady z dalších oblastí najdete v nápovědě. Zajímavým prvkem je kniha přání, kde se sami můžete zasadit o to, jaké funkce u ByznysWebu přibudou.
Varianty | Mini, Start-Up, Byznys, Premium |
Cena | 466 až 3 031 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Sleva u ročních plateb
- Intuitivní nastavení
- Velké množství platebních metod
- Kniha přání
NEVÝHODY
- Absence některých funkcí
9) ExitShop recenze
Proč jsem vybral ExitShop?
Cílem ExitShopu je umožnit vám, abyste mohli podnikat naplno. Je dílem dvou nadšenců do online podnikání, kteří si za poměrně krátkou dobu stihli vydobýt čestné místo na trhu. Svůj produkt představují jako neomezený e-shopový systém s jednotnou administrací. Právě komplexnost je jednou z největších předností tohoto řešení.
Šablon sice není tolik, všechny jsou ale responzivní. Pokud nejste programováním nepolíbení, máte možnost si je upravit pomocí CSS. Palec nahoru dávám za možnost napojení na e-shopy z jiných služeb. ExitShop také podporuje celou řadu platebních bran.
Co se ceny týče, platit můžete buď procentem z obratu, nebo fixním nájmem, případně kombinací obou. S dodavatelem je možné se domluvit individuálně, vyjdou vám vstříc. Řadu praktických tipů najdete v nápovědě či ve videích na Youtube. Zajímavostí jsou deníky obou zakladatelů.
Varianty | Dle individuální domluvy |
Cena | Procenta z obratu nebo nájem nebo kombinace |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon, zpráva |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Jednotná administrace
- Neomezený počet e-shopů
- Platba procenty z obratu či fixní nájem
- Zajímavý blog
NEVÝHODY
- Méně přehledný web
10) MioWeb recenze
Proč jsem vybral MioWeb?
Pokud zvolíte MioWeb, těšit se můžete na jednoduchou registraci i následné uvedení e-shopu do provozu. Uživatelské rozhraní je totiž upravené do intuitivního editoru, ve kterém se rychle zorientuje i naprostý začátečník. Pokud naopak rozumíte programování, oceníte možnost editace pokročilejších funkcí.
V čem je MioWeb poměrně specifický, to je nabídka pouze jednoho tarifu. Nemusíte tedy trávit čas přemýšlením, který z nabízených balíčků je pro vás ten nejvhodnější. Na druhou stranu tak nemáte možnost ovlivnit, k jakým funkcím přesně budete mít přístup. Může se tak stát, že nabízený tarif pro vás bude zbytečně široký a budete platit za něco, co vlastně nepotřebujete.
Cena je 2 000 Kč za měsíc, každý další web pak získáte s 50% slevou. Případná obnova webu ze zálohy vyjde na 1 000 Kč, zásah servisního technika pak stojí 1 000 Kč za hodinu. Nápovědu najdete v přehledně rozčleněné sekci s nejčastějšími dotazy, skvělé jsou také vzdělávací materiály a kurzy.
Varianty | MioWeb |
Cena | 2 000 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Podpora | Telefon Po až Pá, e-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní garance vrácení peněz |
VÝHODY
- V ceně doména a kvalitní hosting
- Intuitivní editor
- Sleva u dalších webů
- V češtině
NEVÝHODY
- Pouze jeden tarif s vyšší cenovkou
11) Wix recenze
Proč jsem vybral Wix?
Wix pravděpodobně budete znát především jako populární editor webových stránek. Postavit si tu ale také můžete svůj vlastní e-shop. V oblasti podnikání a e-commerce jsou v nabídce 3 balíčky (Business Basic, Business Unlimited, Business VIP). Ať už zvolíte jakýkoliv, v ceně budete mít neomezený počet produktů. Dostatečně velký je také úložný prostor, například u nejlevnější verze je to 20 GB.
K dispozici vám bude více než 800 moderních šablon. Stránky s produkty i košík si můžete přizpůsobit na míru. U variant Unlimited a VIP máte zajištěné platby ve více jak 40 měnách, nabídku svého e-shopu případně můžete rozšířit pomocí platformy pro dropshipping Modalyst.
Samozřejmostí je našlapaná podpora. Tedy za předpokladu, že umíte anglicky. Podrobná nápověda je totiž zatím dostupná pouze v anglickém jazyce. I v češtině ale můžete najít několik užitečných článků s tipy.
Varianty | Business Basic, Business Unlimited, Business VIP |
Cena | 20 až 44 Eur za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Zpráva |
Jazyk | Angličtina / Čeština |
Zkušební doba | 14 dní |
VÝHODY
- Celosvětově známá platforma
- Rychlé vytvoření e-shopu
- Neomezený počet produktů
- Velký úložný prostor
NEVÝHODY
- Neobejdete se bez angličtiny
12) FastCentrik recenze
Proč jsem vybral FastCentrik?
Český FastCentrik od NetDirect dlouhodobě patří mezi řešení s nejlepším poměrem mezi cenou a výkonem. Vybrat si u nich můžete ze 4 variant (Mini, Start, Basic a Plus). U všech najdete téměř kompletní výčet funkcí, jaké FastCentrik nabízí, a v jejich ceně máte Sklik i Google kredit na reklamu.
V nejnižší variantě Mini je zahrnutý datový prostor pouze 1 GB, nahrát smíte 50 produktů. Pokud tedy plánujete e-shop většího rozsahu, budete muset sáhnout po dražším řešení. Pozornost věnujte také tomu, že importy a exporty XML jsou obsažené pouze ve verzi Plus, u nižších variant jsou pak možné za příplatek. Stejné je to i s několika dalšími službami. Šablon je 18, všechny jsou responzivní.
Poplatek za pronájem e-shopu můžete hradit měsíčně, ročně se slevou 15 % nebo po 2 letech se slevou 20 %. Oceňuji garanci vrácení peněz po 3 měsíce. Pochválit musím také snadné napojení na aplikace třetích stran a příjemnou podporu po telefonu.
Varianty | Mini, Start, Basic, Plus |
Cena | 430 až 2 460 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Ne, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 30 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Garance vrácení peněz
- Přehledná administrace
- Podpora po telefonu 7 dní v týdnu
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon s omezením úprav
13) Webareal recenze
Proč jsem vybral Webareal?
Česká platforma Webareal pro vytváření e-shopů už má za sebou několik let zkušeností. Nabízí vám 4 varianty, přičemž omezený počet produktů máte pouze u té nejlevnější z nich. Ve všech ostatních jich nahrajete libovolné množství. Ve variantách Profi a Exclusive máte také neomezený prostor na disku. Vypíchnu ještě funkci uchování zboží v košíku zákazníka po 3 dny, v nejvyšší verzi pak až po 14 dní.
Co se frekvence plateb týče, máte nejvíc možností ze všech na trhu. Pronájem e-shopu lze platit měsíčně, také ale na několik let (max. je platba za 5 let). Samozřejmě platí, že s delší frekvencí můžete dosáhnout na zajímavé slevy.
Webareal nabízí 9 jazykových mutací a 26 šablon. Pozor si dejte na to, že v levném balíčku Start nebudete mít přístup úplně ke všem šablonám. Projít si můžete online e-shop kurz nebo kontaktovat podporu na telefonu.
Varianty | Start, Standard, Profi, Exclusive |
Cena | 349 až 899 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | Telefon Po až Pá, E-mail |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | 15 dní zdarma |
VÝHODY
- Lze získat slevu dle frekvence plateb
- Frekvence placení na míru
- Neomezený počet produktů
- Pěkný e-shopový kurz
- V češtině
NEVÝHODY
- Menší počet šablon s omezením úprav
14) Mozello recenze
Proč jsem vybral Mozello?
Mozello možná budete znát jako editor webových stránek, u této společnosti si ale můžete vytvořit i e-shop. Na výběr jsou 3 varianty, přičemž ta základní je dostupná zdarma. Pozor však dejte na to, že u ní nebudete mít vlastní doménu, nahrát můžete max. 5 produktů a zcela chybí marketingové funkce. Tato možnost je tak vhodná pro mini internetový obchod, případně do úplného začátku na zkoušku.
Pokud chcete postavit plnohodnotný e-shop, stojí uvažovat nad variantou Premium Plus. U té totiž máte neomezený počet produktů. Platby navíc nemusíte přijímat pouze pouze přes Paypal, v hotovosti nebo převodem jako u dvou nižších variant, ale máte mnohem víc možností.
Mozello klade důraz na absolutní jednoduchost a čistotu. Administrace je proto maximálně přehledná. Podpora bohužel lehce pokulhává – na webu sice najdete časté otázky a odpovědi, schází ale podrobnější nápověda a průvodce. V angličtině je případně dostupný blog.
Varianty | Free, Premium, Premium Plus |
Cena | Zdarma až 399 Kč za měsíc |
Instalace na klik | Ano |
Technická podpora | |
Jazyk | Čeština |
Zkušební doba | – |
VÝHODY
- Free verze zdarma
- Responzivní a moderní šablony
- Intuitivní administrace
- V češtině
NEVÝHODY
- Chybí podrobný průvodce a další materiály
Nejlepší e-shop řešení zdarma (open source)
Před pronájmem e-shopu upřednostňujete open source řešení? Přečtěte si recenze těch nejoblíbenějších e-shop řešení dostupných zdarma.
15) OpenCart recenze
Proč jsem vybral OpenCart?
OpenCart je oblíbený zahraniční systém pro správu e-shopů. Protože se jedná o open source, stáhnete a nainstalujete jej zcela zdarma. Vedle oficiálních anglických stránek existuje také český web opencart.cz zaměřený právě na tuto e-shopovou platformu. Najdete tam také aktuální verzi OpenCart již přednastavenou pro český trh.
Administrace je poměrně intuitivní. Vybírat můžete z více než 2 000 vzhledů. Některé jsou zdarma, jiné placené. Ne všechny jsou responzivní, výběr je proto vhodné nepodcenit. Nahrát můžete neomezený počet produktů. Za co hodně tleskám, to jsou nízké nároky na výkon webhostingu.
S otázkou se můžete obrátit na české fórum nebo si přečíst návod pro začátečníky v češtině. Pokud by vám to bylo málo, kontaktovat můžete anglického poradce OpenCart.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Nízké nároky na hosting
- Přehledná administrace
- Verze v češtině
NEVÝHODY
- Menší množství bezplatných šablon a doplňků
- Více materiálů v angličtině
16) PrestaShop recenze
Proč jsem vybral PrestaShop?
PrestaShop je celosvětově hojně používané open source řešení pro e-shopy, popularitu získává také u nás v Česku. Velkou výhodou je web prestacesky.cz, kde najdete českou lokalizaci i spoustu užitečných materiálů. Dokoupit si také můžete řadu přizpůsobených doplňků, například modul GDPR, komplexní XML export pro srovnávače nebo doplněk pro propojení s účetním systémem Pohoda.
Pokud nejste oborem nepolíbení, s PrestaShopem můžete kouzlit. Pro začátečníka ale systém bude méně přehledný než například OpenCart. Upozornit musím také na to, že některé šablony a doplňky jsou sice zdarma, za většinu těch kvalitnějších si ale budete muset zaplatit.
Pokud budete potřebovat podporu, na českém webu najdete základního průvodce i různé tipy. Můžete se také domluvit s odborníkem na PrestaShop, který vám za určitý poplatek poskytne pomoc. Další materiály jsou dostupné v angličtině, technická podpora je za příplatek.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Řada funkcí již v základu
- Možnosti pokročilé editace
- Verze v češtině
NEVÝHODY
- Náročnější tvorba a správa e-shopu
17) WooCommerce recenze
Proč jsem vybral WooCommerce?
Ptáte se, jaké je pravděpodobně nejpopulárnější open source řešení na světě? Odpověď je jasná: WooCommerce. Jedná se o bezplatný plugin pro WordPress. Jednoduše jej tak integrujete s jakýmkoliv webem postaveným na WordPressu a můžete začít prodávat.
Instalace je obecně hodně jednoduchá, při další správě už se ale hodí odbornější znalosti. Díky obecné oblibě WordPressu obvykle není těžké najít programátora, který vám s tvorbou a správou e-shopu pomůže. E-shop pak můžete spravovat odkudkoliv přes dobře fungující mobilní aplikaci WooCommerce.
K dispozici vám bude množství bezplatných i placených šablon a rozšíření. Užitečný je plugin WooCommerce čeština, který vám do českého jazyka přeloží různá rozšíření. Samozřejmostí je také propojení se sociálními sítěmi a marketingovými nástroji.
Výhodou WooCommerce je také široká komunita. Najít můžete velké množství užitečných článků v češtině i angličtině. Technickou podporu lze kontaktovat prostřednictvím formuláře.
VÝHODY
- Zdarma
- Jednoduchá instalace
- Neomezený počet produktů
- Mnoho odborníků na WordPress
- Částečně v češtině
NEVÝHODY
- Pro začátečníky obvykle příliš složité
18) Magento (Adobe Commerce) recenze
Proč jsem vybral Magento?
Open source platforma Magento, která nyní funguje jako Adobe Commerce, svými možnostmi nadchne především vývojáře. Stejně jako u většiny ostatních open source řešení, ani u Magenty začátečník plně nevyužije všechen potencionál. Editace pro něj navíc může být příliš složitá a nepřehledná.
K dispozici je rozsáhlá škála nástrojů a doplňků, samozřejmostí je rovněž možnost upravovat zdrojový kód. Funkce e-shopu můžete opravdu hodně rozšířit, s tím se však zároveň vážou poměrně vysoké požadavky na parametry serveru.
Česká komunita kolem Magenty sice existuje, zatím ale není tak početná jako ve světě. I u nás ale najdete jedince specializující se na tuto platformu. Pokud umíte anglicky, v tomto jazyce pro vás nebude problém najít potřebné materiály a rady.
VÝHODY
- Zdarma
- Neomezený počet produktů
- Velmi rozmanité funkce
- Částečně v češtině
NEVÝHODY
- Vyšší nároky na webhosting
- Menší česká komunita
TŘI způsoby, jak založit vlastní e-shop
Při zakládání e-shopu máte 3 možnosti. Všechny mají své výhody i nevýhody. Pokud zvolíte jednu a zjistíte, že vám vlastně nevyhovuje, i taková situace se dá řešit. Přechod z jednoho způsobu na druhý ale mnohdy znamená výdaje navíc. Ideální proto je, když se vám nejlepší variantu povede vybrat hned napoprvé.
Pronájem e-shopu (tzv. krabicové řešení)
První možnost je pronájem již hotového e-shop řešení. Poskytovateli tak budete platit poplatek za využívání systému, správu e-shopu ale budete mít ve svých rukou.
Krabicové řešení má své jasné výhody:
- E-shop můžete začít využívat v podstatě ihned. Žádné čekání nebo zádrhele.
- Nemusíte být programátor ani grafik, přesto dokážete vytvořit funkční e-shop. Poradíte si i s následnou editací.
- Vybírat můžete z přednastavených šablon a designů.
- Systém se pravidelně aktualizuje, nepřijdete tak o nové funkce.
- S problémem se můžete obrátit na technickou podporu.
Pochopitelně tu jsou i nevýhody:
- Krabicové e-shopy si jsou podobné. Může tak být náročnější odlišit se od konkurence.
- Máte omezené možnosti nastavení. Mnohdy tedy musíte dělat kompromisy a vzdát se specifických požadavků.
- Za nadstandardní funkce budete doplácet. Celková cena pak může být poměrně vysoká.
Uzavřené řešení na míru
Druhou možností je domluva s firmou, která vám internetový obchod vytvoří na míru. Po této možnosti byste měli sáhnout v případě, kdy máte individuální požadavky na funkce nebo budete nabízet stovky tisíc produktů. Drobným e-shopům se tato možnost obvykle příliš nevyplatí.
Proč byste si měli nechat e-shop vytvořit na míru?
- Budete mít e-shop přesně podle svých představ. Ať už sníte o čemkoliv, šikovný programátor vám to vytvoří.
- Odlišíte se od konkurence, která dost možná staví na obecném řešení.
- V případě problémů máte po ruce programátora, na kterého se můžete obrátit.
- Lépe zareagujete na velký růst či expanzi do zahraničí.
E-shop na míru má samozřejmě také své stinné stránky:
- Největším negativem je vysoká cena. Ta se často pohybuje v řádech statisíců korun, může se ale šplhat až k několika milionům.
- Pokud zvolíte špatného programátora, svého vysněného e-shopu se nedočkáte. Jeho chyby navíc bude muset napravovat někdo jiný a ten stojí další peníze.
- E-shop řešení na míru není hotové hned. Záleží samozřejmě na vytíženosti dodavatele, běžně ale platí, že na hotový e-shop si počkáte.
- Když něco nebude fungovat, programátor na vás nemusí mít hned čas.
Open source řešení
E-shop si můžete vybudovat i sami bez placení poplatků. Jak to funguje? Tým vývojářů vytvořil jádro e-shopu a zdrojový kód následně poskytl k šíření zdarma. Vy si tedy stáhnete kompletní zdrojové kódy e-shopového řešení, vyberete grafickou šablonu a poměrně rychle můžete obchod spustit.
Jaké má výhody?
- Internetový obchod si vytvoříte sami. Nemusíte se spoléhat a čekat na nikoho jiného.
- Open source je dostupný všem a zdarma.
- S dotazy se můžete obrátit na širokou uživatelskou komunitu.
Také open source e-shop má své nevýhody:
- Stavění e-shopu musíte věnovat čas. Možná hodně času. Na složitější úkony můžete potřebovat programátora, grafika nebo UX designéra.
- Rozjet e-shop nestačí. I poté se sami musíte starat o aktualizace.
- Open source může kdokoliv libovolně upravit, bývá proto častým cílem útoků hackerů.
- Řešení mnohdy bývá hodně komplexní a může obsahovat funkce, jaké ani nepotřebujete. To e-shop může nepříjemně zpomalovat.
- Systém vám nemusí plně vyhovovat. Následně musíte řešit napojení na platební bránu, zvyšování výkonu a další úpravy. To obvykle stojí peníze.
DEVĚT tipů, jak vybrat dobré e-shop řešení
Abych vám ještě víc ulehčil výběr toho pravého e-shop řešení, poradím vám, podle čeho se orientovat a na co klást důraz.
1) Začněte u sebe
Výběr dobrého e-shop řešení začněte zamyšlením nad tím, jak moc se e-shopu chcete a můžete věnovat. Patříte mezi technické typy a chcete vidět do kódu? Pak pro vás nejspíš nebude vhodné krabicové řešení, zato open source řešení si zamilujete. Nebo se e-shopem nechcete příliš zaobírat? Pak vás zaujme pronájem e-shopu, případně e-shop řešení na míru.
2) Promyslete si, co vyžadujete
Ujasněte si své představy. E-shop teprve rozjíždíte a chcete si to především vyzkoušet? Pak pravděpodobně nebude tou správnou volbou investice do internetového obchodu na míru. Mnohem lepší bude výběr krabicového e-shop řešení. Zcela jiná situace bude u zavedeného e-shopu se stovkami produktů, který plánuje expandovat na zahraniční trh.
3) Výběr přizpůsobte časovému presu
Rozhodujícím faktorem při výběru e-shop řešení se pro vás může stát také otázka času. Chcete internetový obchod spustit co nejdříve? Nebo vám nevadí si počkat? V úvahu berte to, že při pronájmu e-shopu můžete s plněním produktů začít v podstatě ihned, na e-shop na míru si počkáte několik měsíců. Střední cestou je open source, kde se časová náročnost odvíjí od složitosti e-shopu a toho, jestli plánujete spolupracovat s programátorem apod.
4) Zaměřte se na funkce e-shopu
Každé kvalitní krabicové řešení by mělo nabízet základní funkce jako správu kategorií a produktů, nahrávání produktových fotografií, správu objednávek či statistiky návštěvnosti. Ohlídejte si také možnosti propojení s marketingovými nástroji, účetními systémy nebo platebními bránami. Vývoj a aktualizace máte většinou zahrnuté v ceně pronájmu e-shopu.
5) Kvalitní e-shop by měl být responzivní
Nevíte, co si představit pod responzivním webem? Obsah internetového obchodu se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky zařízení, na kterém si váš e-shop zákazník zrovna prohlíží. Nemusí tedy nic zvětšovat nebo luštit v nepřehledně uspořádaném textu. Vyberte si tedy takového dodavatele, který vám responzivní e-shop bude schopný zajistit.
6) Myslete do budoucna
Dnes na expanzi do zahraničí možná nemáte ani pomyšlení, pokud ale přicházíte s neotřelými produkty, může vás čekat rychlý start. Vyplatí se proto myslet dopředu. V případě pronájmu e-shopu se zaměřte na počet dostupných jazykových mutací. Zjistěte si případné poplatky.
7) V úvahu berte vždy celkovou cenu
Nikdo z nás za e-shop nechce platit víc, než je nezbytně nutné. Nenechte se ale zlákat na první pohled výhodnými nabídkami pronájmů e-shopů, kdy nakonec zjistíte, že v základní ceně máte jen výrazně okleštěné možnosti. Pozor si dávejte také na skryté poplatky.
Pokud chcete vystavět složitější e-shop a nemáte programátorské znalosti, nejideálnější nemusí být ani volba bezplatných open source řešení. Ze začátku sice nic platit nemusíte, postupem času ale za různé doplňky či technickou pomoc dáte víc než za pronájem hotového e-shopu.
8) Čtěte smlouvu. Vícekrát
V případě pronájmu e-shopu či řešení na míru s dodavatelem budete uzavírat smlouvu. Důkladně si ji přečtěte. Pokud nějaké části nerozumíte, neváhejte se doptat.
U krabicového řešení je obecně lepší vyhnout se smlouvám na dobu určitou. Pokud totiž zjistíte, že vám internetový obchod nevydělává podle vašich představ, smlouva na dobu neurčitou se vám bude snáze vypovídat.
9) Vyzkoušejte dostupnost podpory
Pokud má vámi vybrané e-shop řešení technickou podporu v ceně, ověřte si její kvalitu. Když budete něco potřebovat vyřešit, jaké máte možnosti? A jaká bude reakční doba? Ve chvílích nouze oceníte, že se máte na koho obrátit. A že vám podpora rychle a ochotně pomáhá.
Shrnutí: Podle čeho vybrat nejlepší e-shop řešení? Odpovězte si na následující otázky.
✅ Odpovídá řešení úrovni vašich znalostí a schopností? | ano |
✅ Nabízí tarif, který plně vyhovuje vašim potřebám? | ano |
✅ Umožňuje systém snadné napojení na všechny nástroje, které budete potřebovat? | ano |
✅ Má společnost dobré recenze? | ano |
Často kladené otázky
Máte ještě nějaké nevyjasněné otázky týkající se e-shopových řešení? V následující sekci na ně možná najdete odpověď.
Je možné založit e-shop zdarma?
Ano, pokud využijete open source řešení. Pozor dejte jen na to, že se možná neobejdete bez služeb programátora (a případně i grafika, UX designéra či marketingového specialisty). Týkat se vás může také dokupování doplňků. Vše se odvíjí od složitosti zamýšleného e-shopu. Setkat se můžete také s nabídkou pronájmu e-shopu zdarma, obvykle se ale jedná pouze o trial verzi s omezenými funkcemi.
Co potřebuji pro založení e-shopu?
Nezbytným minimem je živnostenský list. Potřebovat budete živnost Maloobchodní prodej. Dobrou zprávou je, že patří mezi tzv. živnosti volné, u kterých není třeba splňovat žádnou odbornost. Stačí se tedy ohlásit na živnostenském úřadu.
Zvládnu v případě krabicového řešení e-shopu administraci i bez znalostí programování?
Ano. Administrace je intuitivní, nemusíte mít tedy žádné odborné znalosti nebo znát jazyk HTML. Dobré je pouze poznamenat, že některé pronájmy e-shopů se vám mohou zdát uživatelsky přívětivější než jiné.
Kolik stojí pronájem e-shopu?
Pokud s e-shopem začínáte a hledáte spíše jednodušší variantu pronájmu, obvykle se cena pohybuje okolo 500 Kč měsíčně. U větších e-shopů však bývají zapotřebí pokročilejší funkce a tarify a cena se pak může přehoupnout i přes 2000 Kč měsíčně. Ušetřit můžete často například tak, že zaplatíte pronájem na rok či dva dopředu.
Co znamená krabicové řešení?
Jako krabicové řešení bývá označován pronájem e-shopu. Představit si pod tím můžete již hotové kompletní řešení, v němž máte za měsíční poplatek zahrnuté takřka vše, co pro spuštění a provoz potřebujete. Ihned můžete doplňovat produkty a není problém e-shop spustit velmi rychle, třeba už během pár hodin.
Videa
Užitečné odkazy
- Kolik stojí e-shop v roce 2023? – nastrojeproweb.cz
- Jak vybrat správné eshop řešení pro vaše podnikání – upgates.cz
- Jak založit vlastní e-shop? – finance.cz
- How To Start an Ecommerce Business in 2023 (Practical Guide) – shopify.com